قبل از خرید سیمان لازمه که چند سوال از خود بپرسیم تا خرید سیمان برایمان راحتتر شود . و مناسب ترین سیمان برای کار خود را بتوانیم انتخاب کنیم. در ادامه به این سوالات و پاسخ آنها خواهیم پرداخت.

1 – برای چه مصرفی سیمان نیاز داریم؟

سیمان برای چی ؟ اگه مثلا برای چسباندن یک کاشی سیمان نیاز دارین هیچوقت به فروشگاه های عمده فروشی مراجعه نکنید یا از پروژه های در حال ساخت نزدیک خود کمی بگیرین و یا از نزدیک ترین مصالح فروشی و یا از مغازه های ابزار و لوازم بنایی خرید کنید.

ولی اگر برای پروژه ساخت و ساز نیاز به سیمان دارین حتما از فروشگاه های عمده فروشی خرید کنید تا مقرون به صرفه تر باشد

2 – در کدام منطقه جغرافیایی پروژه ساخت و ساز داریم؟

اینکه در کجا در حال ساخت و ساز هستین و یا سیمان نیاز دارین خیلی مهمه برای مثال اگر در شهری مثل تهران زندگی می کنید با توجه به شرایط آب و هوایی بهترین سیمان جهت استفاده سیمان تیپ 2 یا پوزولان می باشد. ولی چنانچه در شهر های شمالی با رطوبت بالا پروژه ساختمانی دارید حتما در بیشتر قسمتها بهتره از سیمان تیپ 5 ضد سولفات که در برابر رطوبت مقاومت بیشتری دارد استفاده کنید.

3 – چه مقدار سیمان مورد نیاز ماست؟

حتما قبل از خرید سیمان با مجری یا پیمان کار یا بنا خود مشورت کنید که به میزان کافی سیمان خرید نمایید بعضا سفارشهایی به ما شده که بعد از اتمام کار بیشتر از نصف مقدار خریداری شده اضافه آمده است. که این امر سبب افزایش هزینه و معطلی بسیاری برای خریدار و فروشنده شده است. در زیر اطلا عاتی را از منابع مختلف در باره مقدار مورد نیاز سیمان جمع آوری کرده ایم :

مقدار مورد نیاز سیمان در مصارف ساختمانی

پرکاربردترین ملات در بنایی ملات 1 به 5 است که با درصدهای زیر درست می شود

  • سیمان 230 تا 250 کیلو گرم

در این ملات می توان از سیمان تیپ 2 یا سیمان پوزولانی استفاده نمود که حدودا 5 کیسه سیمان 50 کیلویی نیاز است.

  • ماسه ملاتی 1 متر مکعب

ماسه مورد استفاده در ملات موزاییک کاری و دیوار چینی می تواند ماسه شکسته خاک دار یا ماسه کفی باشد. که هر متر مکعب آن برابر 1550 کیلوگرم است و یک نیسان ماسه ملاتی فله تقریبا همان مقدار است. در صورت استفاده از ماسه شسته یا دوبارشور هر متر مکعب برابر 1800کیلو گرم است.

  • آب 275 لیتر

در صورت امکان از آب شرب که تصفیه شده و برای نوشیدن است, استفاده نشود. بصورت تخمینی این مقدار آب برابر یک بشکه و نیم (220 لیتری) می باشد.

4 – چه نوع سیمان برای کار ما مناسب است , فله یا پاکت ؟

در مصارف جزئی مثل موزاییک کاری و یا ساخت یک بنای تک واحدی یا 3 طبقه بهتر است از همان سیمان های پاکتی آکبند استفاده گردد ولیکن در پروژه های بزرگ و انبوه سازی برای کاهش هزینه خرید با استقرار بونکرهای سیمان در محل پروژه از سیمان فله در کارگاه استفاده می گردد.

اطلاعات بیشتر در باره سیمان در ویکی پدیا

5 – خرید سیمان نقدی است یا چکی اعتباری؟

معمولا خرید سیمان در حد کم مثل بازسازی و ساخت و سازهای کوچک نقدی می باشد ولی افراد شناخته شده ای که انبوه ساز هستند و پروژه های بسیار بزرگ در دست ساخت دارند به جهت مصرف زیاد و کارپردازی , پرداختشان بصورت اعتباری و یا تهاتر می باشد.

6 – آیا با جواز ساخت می توان سیمان دولتی گرفت؟

در بیشتر مواقع سیمان از طریق نمایندگی فروش کارخانه و عاملین فروش توزیع می گردد که به جواز ساخت برای خرید نیاز نیست و تاثیری در قیمت فروش ندارد. ولی گاهی اوقات کارخانه اقدام به فروش مستقیم با جواز ساخت ملک می نماید. که معمولا خبر آن از طریق خبرگزاری ها به اطلاع عموم می رسد.

7 – مراکز فروش معتبر سیمان ؟

  • مصالح فروشی های محلی شناخته شده
  • فروشگاه های اینترنتی تخصصی فروش مصالح ساختمانی
  • انبارهای دپوی مصالح ساختمانی

چنانچه در تهران به دنبال مصالح ساختمانی یا سیمان می باشید و یا برای سوال خود , سیمان از کجا بخریم؟ بدنبال جواب هستید , به بخش فروشگاه ما سر بزنید تمام مصالح و سیمانی که مورد نیاز شماست. موجود است.

تصویری از پاکت سیمان تهران تیپ 2 آکبند که گنجایش 50 کیلوگرم سیمان دارد.